Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Wij helpen je graag! Bekijk al onze veelgestelde vragen
Vluchtinformatie
Ik heb vragen over mijn vlucht. Hoe kan ik het beste contact opnemen?
Heb je vragen over je vlucht, incheckprocedure of bagage voorschriften? Neem dan contact op met je luchtvaartmaatschappij. Hier vind je alle contactinformatie.
Hoe laat moet ik op Eindhoven Airport zijn om mijn vlucht te halen?
Check altijd op de website van je luchtvaartmaatschappij hoe laat voor vertrek je aanwezig moet zijn. Tijdens de vakantieperiode dien je er rekening mee te houden dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent op de luchthaven. Let op: de luchthaven is om 04.30 uur geopend. Dit geeft je voldoende tijd om in te checken en door de security te gaan. Vaak scheelt het ook tijd om thuis alvast online in te checken en op de luchthaven je bagage bij een ‘Drop Off’ balie in te leveren.
Heeft het zin om vroeger dan 3 uur voor vertrek op de luchthaven te zijn?
Nee, het is niet nodig om vroeger dan 3 uur voor vertrek van je vlucht op de luchthaven te zijn. Je kunt je bagage niet eerder bij de incheckbalie afgeven of eerder door de security check gaan. Let op: de terminal is vanaf 04.30 uur geopend.
Kan ik gebruik maken van de Fast Track bij security?
Je kunt gebruik maken van Fast Track. Let op er zijn een beperkt aantal tickets per dag beschikbaar. Boek hier je Fast Track ticket en ga vliegensvlug door de veiligheidscontrole op Eindhoven Airport.
Bagage
Hoe ver van te voren kan ik mijn bagage afgeven?
Je kunt je bagage afgeven bij de incheckbalies en Drop & Go in de terminal van Eindhoven Airport. Deze gaan drie uur voor vertrek open.
Is er op de luchthaven een drop-off balie?
Er is een drop-off balie beschikbaar op Eindhoven Airport voor Transavia, Wizz Air en Ryanair.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Heb je vragen over je vlucht, incheckprocedure of bagage voorschriften? Neem dan contact op met je luchtvaartmaatschappij. Hier vind je alle contactinformatie.
Ik ben iets verloren op Eindhoven Airport. Hoe kan ik dit terugvinden?
Verloren voorwerpen (geen bagage) kun je eenvoudig terugvinden op onze website via iLost. Zodra de voorwerpen op Eindhoven Airport worden gevonden, worden deze binnen 24 uur op iLost geplaatst.
Waarom moet ik langer op mijn bagage wachten?
Het kan momenteel wat langer duren voordat je bagage van de band rolt. Eindhoven Airport ervaart de gevolgen van een krappe arbeidsmarkt en COVID-19. De afhandeling van de bagage kan daardoor soms wat langer duren dan dat je van ons bent gewend. Onze collega's werken zo hard mogelijk om het proces zo vlot mogelijk te laten verlopen. We hopen op je begrip.
Op de luchthaven
Waar mag ik roken of vapen op Eindhoven Airport?
De terminal van Eindhoven Airport is rookvrij. Dit betekent dat er niet gerookt mag worden in de terminal, op de terrassen, op het platform, en in de parkeergarages en busterminal. Roken kan enkel buiten op het voorterrein. Let op, dit betekent dat er na de veiligheidscontrole geen gelegenheid tot roken meer is. Bovenstaand geldt ook voor vapen.
Kan ik op de luchthaven overnachten?
Eindhoven Airport is 's nachts gesloten. Het is wel mogelijk om te overnachten in Tulip Inn Eindhoven Airport. Dit hotel bevindt zich op de eerste verdieping van de terminal. Klik hier voor meer informatie of om te reserveren.
Is er een balie van Ryanair/Wizzair/Transavia op de luchthaven?
Er zijn geen balies van bovengenoemde luchtvaartmaatschappijen op de luchthaven, voor informatie dien je contact op te nemen met:
Ryanair callcenter +31 202 622 907
Wizzair callcenter 0900-363 73 85
Transavia callcenter + 31 (0)20-21 46 032
Kan ik assistentie op de luchthaven aanvragen?
Eindhoven Airport biedt assistentie voor alle reizigers met een zichtbare en onzichtbare beperking, of met beperkte mobiliteit. Vraag de assistentie minimaal 48 uur voor vertrek of aankomst aan bij je luchtvaartmaatschappij of reisagent. Lees hier meer over onze assistentie.
Parkeren
Ik ben mijn parkeerkaart verloren, wat kan ik doen?
Wanneer je jouw parkeerkaart verloren bent, kun je bij iedere betaalautomaat op Eindhoven Airport kiezen voor de optie ‘”kenteken invoeren”. Deze optie kan je vinden in het scherm.
Zijn de parkeerterreinen van Eindhoven Airport bewaakt?
Parkeren op de parkeerterreinen van Eindhoven Airport geschiedt op eigen risico. De parkeerterreinen zijn niet bewaakt, wel is er cameratoezicht. Zie hiervoor de Algemene Voorwaarden voor gebruik parkeerterreinen.
Is er een vervoer van de luchthaven naar de parkeerplaats?
Nee, alle parkeerlocaties van Eindhoven Airport zijn op loopafstand (max 10 minuten) van de terminal.
Hoe kan ik een parkeerplaats reserveren?
Jazeker, je kunt eenvoudig een parkeerplek online reserveren en deze direct veilig betalen. Hierdoor ben je verzekerd van een parkeerplaats, ben je voordeliger uit én heb je geen gedoe met bonnetjes bewaren. Dit kan in een van de 4 officiële parkeerlocaties: P1, P3, P4 of P5. Je kunt in onze reserveermodule een parkeerplek reserveren.
Zo werkt het:
Kies de start- en einddatum van jouw gewenste parkeerperiode;
Kies de parkeerlocatie. Je hebt keuze uit P1 Gold, P3 Silver, P4 Bronze+ of P5 Bronze. In de reserveermodule vind je de verschillen tussen de locaties;
Voer je gegevens in;
Vervolgens kun je betalen. Dit kan met iDEAL of Creditcardl;
Je ontvangt een boekingsbevestiging per e-mail. In je boekingsoverzicht vind je je toegangscode.
Tip: als je je kenteken invoert bij je reservering, rijd je makkelijk in en uit op basis van kentekenherkenning.
Let op: je kunt bij P3, P4 & P5 ook alleen terecht als je gereserveerd hebt. Klik hier voor meer informatie of om te reserveren.
Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?
Wijzigen Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking te wijzigen. Klik op de link 'Beheer mijn boeking' onderaan in de boekingsbevestiging. Log in met je boekingsreferentie en e-mailadres. Je komt nu in de 'Beheer boeking' omgeving. Hier kan je de datum en het kenteken wijzigen. Er worden géén kosten in rekening gebracht.
Annuleren Het is mogelijk om je boeking tot 12:00 uur op de dag vóór ingangsdatum van je boeking te annuleren. Klik hiervoor op de link 'Beheer mijn boeking' onderaan in je boekingsbevestiging. Log in met je boekingsreferentie en e-mailadres. Klik op 'annuleer boeking' en vervolgens op 'OK'. Je reservering is nu geannuleerd. Er worden géén kosten in rekening gebracht. Je ontvangt een bevestiging van de annulering per e-mail. Wanneer je via Beheer Mijn boeking je reservering annuleert, staat de restitutie binnen drie werkdagen terug op je rekening
Annuleringsoptie Heb je een annuleringsoptie toegevoegd aan je boeking? Dan kun je tot het laatste moment op de aankomst datum van je boeking nog annuleren. Dit kan in 'Beheer mijn boeking'. Maak je gebruik van je annuleringsoptie en annuleer je op de dag zelf, dan duurt het uiterlijk tien werkdagen voordat je je restitutie ontvangt. Let op: wanneer je een boeking via Ryanair gemaakt hebt, zijn er andere voorwaarden van toepassing.
Wat is de maximale doorrijhoogte?
Onze parkeergarages P1, P3 en P4 hebben te maken met een maximale doorrijhoogte. Parkeergarage P4 heeft een maximale doorrijhoogte van 2.10 meter. De parkeergarage van P3 heeft een doorrijhoogte van 2.00 meter. De doorrijhoogte van P1 is 2.00 meter, voor de Kiss & Ride etage is dit 2.40 meter. Let bij P1 goed op de borden. Voor de overige parkeerterreinen geldt geen maximale doorrijhoogte.
Hoe kan ik inrijden met mijn Eindhoven Airport Gereserveerd Parkeren reservering?
Aangekomen bij het parkeerterrein waarvoor je gereserveerd hebt, volg je de volgende stappen:
Bij het inrijden “leest” de kaartlezer bij de slagboom je kenteken. De slagboom opent binnen enkele seconden. Gaat de slagboom niet open toets dan de 6-cijferige toegangscode in die in de rechterbovenhoek van de reserveringsbevestiging staat. Zorg er dan ook altijd voor dat je de reserveringsbevestiging bij de hand hebt.
Heb je je kenteken bij reservering niet opgegeven, gebruik dan de 6-cijferige toegangscode. Deze vind je in de rechter bovenhoek van de boekingsbevestiging. Toets op de zuil bij de slagboom de 6-cijferige toegangscode in. Druk op ‘OK’. De slagboom opent binnen enkele seconde. Opent de slagboom niet, vraag dan assistentie via de informatie knoop op de intercom. Zorg ervoor dat je de reserveringsbevestiging bij de hand hebt.
Bij terugkomst volg je de volgende stappen:
Bij terugkomst hoef je niet naar de betaalautomaat te gaan. Je hebt namelijk al online betaald. Je kunt direct uitrijden op basis van je kenteken. Werkt dit niet, toets dan op de zuil bij de slagboom de 6-cijferige toegangscode in en druk op ‘OK’.
Ben je ingereden met de toegangscode, dan is ook weer mogelijk om je toegangscode te gebruiken bij het uitrijden. De slagboom gaat binnen enkele seconden open
Sta je langer dan de gereserveerde periode op het terrein, dan dien je voor de extra tijd voor het uitrijden bij de betaalautomaat te betalen. Dit kan door het invoeren van je kenteken op de betaalautomaat.
Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens en waarom wordt mijn kenteken geregistreerd?
Eindhoven Airport N.V. (EANV) verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult in het boekingsformulier, jee persoonlijke accountpagina, gegevens over je click- en surfgedrag en transacties via de website van EANV. EANV heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door EANV nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice. EANV gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door EANV gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van EANV. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door EANV kan de klant gebruik maken van de opt-out optie in de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het email adres privacy@eindhovenairport.nl. EANV zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de Eindhoven Airport. EANV besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd. De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant een e-mail sturen naar privacy@eindhovenairport.nl. Op verzoek van de klant verstrekt EANV een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.
Je kenteken wordt geregistreerd om je aankomst en vertrek zo makkelijk mogelijk te maken. Daarnaast hebben wij het kentekenregistratiesysteem ingesteld om de veiligheid van de parkeerterreinen te verhogen.
Zodra je een van de parkeerterreinen op Eindhoven Airport oprijdt met je auto, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Dit kun je zien aan het parkeerkaartje, hierop staat namelijk je kenteken. Zodra je het parkeerterrein weer verlaat, wordt je kenteken weer uit het Parkeer Management Systeem verwijderd. Wanneer je een reservering maakt via onze website, wordt je kenteken ook in ons reserveringsysteem geregistreerd zodat je herkend kunt worden bij het inrijden en wij je reservering goed kunnen uitvoeren.
Je kentekengegevens worden verwijderd zodra deze niet meer nodig zijn voor de uitvoering en nazorg. Je kentekengegevens worden niet gedeeld met de belastingdienst of gecontroleerd bij het RDW, tenzij Eindhoven Airport de gegevens moet verstrekken op basis van een wettelijke verplichting.
Wat gebeurd er wanneer je langer of korter hebt geparkeerd dan verwacht?
Het is geen probleem wanneer de parkeertijd iets wordt overschreden. Er zit een buffertijd op je reserveringsperiode van 2 uur vooraf en achteraf. Wanneer je langer parkeert dan dat je gereserveerd hebt, is er een overschrijdingstarief per kalenderdag van toepassing. De overschrijdingstarieven verschillen per parkeerterrein:
P5: €25,- per kalenderdag
P4: €30,- per kalenderdag
P3: €35,- per kalenderdag
P1: €45,- per kalenderdag
Deze kosten kun je bij alle betaalautomaten, door het invoeren van je kenteken in het scherm, betalen.
Indien je korter parkeert dan je gereserveerd hebt, heb je geen recht op restitutie. Indien er sprake is van een uitzonderlijke situatie bestaat de mogelijkheid om een aanvraag voor coulance in te dienen via parkeren@eindhovenairport.nl.
Hoe ontvang ik een factuur van mijn online reservering?
Vink bij het maken van de online reservering, bij het onderdeel Gegevens, aan dat je een factuur wilt ontvangen. De factuur wordt dan meteen bij de reserveringsbevestiging gevoegd die je in je e-mail ontvangt. Ben je vergeten deze optie aan te vinken? Geen probleem! Via de link 'Klik hier om je factuur te downloaden' in je boekingsbevestiging kan je altijd later nog je factuur downloaden
Kan ik een parkeerplek voor passagiers met een beperking of verminderde mobiliteit reserveren?
Parkeerplekken voor passagiers met een beperking of verminderde mobiliteit zijn online te boeken. Voor lang parkeren kun je terecht op P1, P3 en P4. Je kunt je parkeerplaats eenvoudig boeken via de reserveringsmodule en betaalt veilig online. Alle bovengenoemde parkeerfaciliteiten beschikken over mindervalide parkeerplaatsen en een assistentiepunt. De parkeerplaatsen van mindervalide kan je niet apart reserveren.
Kan ik een parkeerplek reserveren met een laadpaal voor mijn elektrische auto?
Nee, het is niet mogelijk om een parkeerplek met elektrische laadpaal te reserveren. Maar maak je geen zorgen! Er zijn vaak meer dan genoeg parkeerplekken met elektrische laadpalen beschikbaar. Let op: alleen in parkeergarage P1 Gold is elektrisch laden mogelijk.
Ik heb betaald voor mijn online reservering, maar ik heb geen bevestiging ontvangen. Wat nu?
Even geduld! Het kan tot 15 minuten duren voor je de reserveringsbevestiging binnenkrijgt. Is je reserveringsbevestiging binnen 15 minuten nog niet binnengekomen? Check dan eerst je spambox, het kan soms voorkomen dat de reserveringsbevestiging hier terechtkomt. Nog steeds niks? Neem dan contact op met onze klantenservice via parkeren@eindhovenairport.nl. Ons team helpt je graag verder.
Hoe zit het met het wettelijke herroepingsrecht?
Het wettelijke herroepingsrecht is niet van toepassing op je parkeerreservering, omdat het gaat om diensten betreffende de beschikbaarstelling van parkeeraccommodaties, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Onder bepaalde voorwaarden, kun je jouw boeking wel annuleren. Raadpleeg daarvoor de algemene parkeervoorwaarden.
Is het mogelijk om contant te betalen voor parkeren?
Het is niet mogelijk om contant te betalen op onze parkeerterreinen. Je kunt betalen met pin of creditcard.
Mijn vraag staat er niet tussen? Hoe kan ik contact opnemen met Eindhoven Airport Parkeren?
Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag per e-mail via parkeren@eindhovenairport.nl.
Bereikbaarheid OV
Wat moet ik weten over de busreis naar Eindhoven Airport?
Vanaf Eindhoven station brengt Hermes je met airport shuttlebus 401 of lijnbus 400 naar de halte vlak voor de terminal. De busreis duurt ongeveer 20 minuten. Je stapt op Eindhoven Centraal aan de noordkant van het NS station in (dit is niet de centrumkant) en vlak naast de terminal op Eindhoven Airport stap je weer uit. Raadpleeg voor vertrek een reisplanner voor de meest actuele reistijden.
Hoe ver van tevoren moet ik de trein pakken?
Om te voorkomen dat er iets misgaat in het treinverkeer of je om een andere reden niet op tijd op de luchthaven arriveert, adviseren we je om één trein eerder te pakken. Hier geldt nog steeds dat je minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig moet zijn.
Waar staan de shuttlebussen?
De shuttlebussen staan aan de Noordzijde van station Eindhoven Centraal. De shuttlebus zet je op Eindhoven Airport af in de busterminal onder in P1. Deze ligt pal naast de terminal.
Wat moet ik doen bij vertragingen van trein of bus?
Vertragingen tijdens je reis van trein of bus kunnen erg vervelend zijn. Raadpleeg daarom voor vertrek een reisplanner voor de meest actuele reisinformatie. Ga op zoek naar alternatief vervoer of neem contact op met NS of Hermes. Eindhoven Airport is niet aansprakelijk voor de gevolgen van vertragingen in het OV.
Vliegtickets
Zijn er kosten verbonden aan een naamswijziging?
Bij het boeken van een ticket dien je de voornaam te gebruiken die in het paspoort vermeld staat. Wanneer je met initialen of een afwijkende roepnaam boekt, dan worden daar bij sommige luchtvaartmaatschappijen administratiekosten voor in rekening gebracht. Ga voor meer informatie over de tarieven van deze naamswijziging naar de desbetreffende luchthavenmaatschappij.
Kan ik vliegtickets kopen op de luchthaven?
Ja, dit is mogelijk voor Ryanair, Wizzair en Transavia. Deze tickets kun je kopen bij de servicebalie op de luchthaven.
Kan ik vliegtickets kopen zonder een credit card?
Dit is mogelijk bij de Viggo Servicebalie voor de eerder genoemde maatschappijen. Dit is mogelijk dagelijks vanaf 08.00 tot 18.00 uur.
Overig
Is het toegestaan om met drones te vliegen bij Eindhoven Airport?
Vliegvelden zijn niet voor drones. Blijf ver weg van het luchtruim rondom vliegvelden. Een botsing is levensgevaarlijk. Meer informatie over vliegen met drones vind je hier.
Wat zijn de gevolgen van de Brexit voor mij als reiziger van/naar Verenigd Koninkrijk?
Na 31/12/2020 wijzigen een aantal zaken in het reizen van en naar het Verenigd Koninkrijk als gevolg van de Brexit. Houd met name rekening met uitgebreidere grens- en paspoortcontroles bij aankomst in zowel Verenigd Koninkrijk als in Nederland.
Vind meer informatie op onze website en op Rijksoverheid.