Assistentie
Eindhoven Airport biedt aan passagiers met een beperking of verminderde mobiliteit speciale voorzieningen om comfortabel te kunnen reizen
Eindhoven Airport faciliteert passagiers met een beperking of verminderde mobiliteit voorzieningen om comfortabel te kunnen reizen. Hieronder staat hoe je assistentie kunt krijgen bij vervoer op de luchthaven, waar de voorzieningen zijn en welke zaken aandacht vragen.
Assistentie nodig? Tijdig aanvragen!
Wanneer je assistentie nodig hebt, is het belangrijk dat je dit tijdig laat weten. Maak bij het boeken van je vlucht jouw wensen kenbaar aan de reisagent of aan de luchtvaartmaatschappij.
Boek assistentie direct bij het boeken van je vliegticket of reis, of minimaal 48 uur voor vertrek van de vlucht. Je luchtvaartmaatschappij of reisbureau geeft dit aan ons door. Wij zorgen dat er assistentie voor jou klaar staat. Er wordt dan ook passende assistentie geregeld op de luchthaven van jouw bestemming. Vlieg je vanaf jouw bestemming weer terug naar onze luchthaven? Boek dit dan ook voor jouw terugvlucht.
Meldpunt op Eindhoven Airport
Heb je voorafgaand aan het inchecken al hulp nodig van Eindhoven Airport? Maak gebruik van de ophaalservice. Je assistentie kan je ophalen vanaf de bushalte (P1), kiss & ride (P1), de taxistandplaats of op een van de parkeerplaatsen op P3 of P4. Als je op de luchthaven bent, kun je via de assistentie meldpalen laten weten dat je er bent.
Werkzaamheden Eindhoven Airport
Op Eindhoven Airport wordt momenteel gewerkt aan uitbreiding van de terminal. Hierdoor kan het voorkomen dat je soms nog een langere weg moet afleggen, of via een trap een brug moet oversteken richting vliegtuig of aankomsthal. We begrijpen dat dit als vervelend ervaren kan worden. Ben je wat slechter ter been en heb je moeite om de trap op en af te lopen? Dan raden wij je aan om assistentie aan te vragen voor je vertrek of aankomst op Eindhoven Airport.
Veelgestelde vragen
Hoeveel personen van mijn reisgezelschap mogen met mij mee als ik assistentie krijg?
Als je samen met meerdere personen reist, mag er 1 persoon van jouw reisgezelschap meelopen tijdens jouw begeleiding (bijvoorbeeld bij de separate rij bij de veiligheidscontrole).
Waar meld ik mij op de luchthaven voor assistentie?
Ben je op de luchthaven, meld je dan altijd bij een bemande check-in balie of bij een van de ophaalpunten op Eindhoven Airport. Indien noodzakelijk word je door een van onze medewerkers opgehaald of weggebracht naar een aantal plaatsen op Eindhoven Airport. Je assistentie kan je ophalen vanaf de bushalte, kiss & ride, de taxistandplaats of een van de parkeerplaatsen P3 of P4. Het is niet nodig om je vooraf aan te melden.
Wat zijn de ophaal- en wegbrenglocaties voor assistentie op Eindhoven Airport?
Je assistentie kan je ophalen vanaf de bushalte, kiss & ride, de taxistandplaats of een van de parkeerplaatsen P3 of P4. Als je op de luchthaven bent, kun je via de assistentie meldpalen laten weten dat je er bent.
Wat is het Hidden Disabilities Sunflower keycord?
Sommige reizigers hebben wat extra aandacht nodig terwijl hun beperking verborgen en dus niet zichtbaar is. Om mensen in de omgeving van de drager er discreet op te wijzen dat hij of zij extra uitleg of bijvoorbeeld wat meer tijd nodig heeft, is er het keycord met de zonnebloemen. Het Hidden Disabilities Sunflower keycord is wereldwijd in gebruik genomen door een groot aantal luchthavens en ontmoetingsplaatsen. Ook Eindhoven Airport herkent dragers van het keycord. Let op: het dragen van een Hidden Disabilities Sunflower keycord geeft extra aandacht, maar geen voorrang op de luchthaven.
Aan welke kwaliteitsstandaard voor assistentie moet Eindhoven Airport voldoen?
Op Eindhoven Airport zijn PRM assistenten actief. Samen begeleiden zij PRM passagiers op Eindhoven Airport. Zo zorgt Eindhoven Airport voor klantvriendelijke en professionele assistentie aan passagiers met een beperking of verminderde mobiliteit, ofwel PRM: Persons with Reduced Mobility.
Begeleiding bij verminderde mobiliteit Onze PRM assistenten begeleiden deze reizigers op het hele Eindhoventerrein en in het terminalgebouw veilig en op tijd: van de ingang van het luchthaventerrein naar het vliegtuig, van het vliegtuig naar het volgende vervoersmiddel.
Kwaliteitsstandaard De dienstverlening voor PRM wordt uitgevoerd conform de EG verordening Nr. 1107/2006. Bij de totstandkoming van de kwaliteitsniveaus hebben we de richtlijnen van de ECAC doc.30 aangehouden als uitgangspunt. Veiligheid, kwaliteit, gastvrijheid en kundigheid staan hoog in het vaandel bij de uitvoering van dienstverlening aan PRM. De aard van de begeleiding wordt zoveel mogelijk afgestemd op wat de passagier wel en niet zelf kan of wenst. Op die manier krijgen personen met een verminderde mobiliteit dezelfde mogelijkheden om per vliegtuig te reizen als ieder ander. De PRM assistenten zijn getraind in gastvrijheid en het omgaan met mensen die extra zorg behoeven, hebben kennis van luchtvaartprocessen en veiligheidsnormen en hebben zo nodig een tilinstructie gevolgd. Om lange wachttijden te vermijden en tijdige ondersteuning te garanderen, is het belangrijk dat je de PRM-dienst minimaal 48 uur voor vertrek van de vlucht aanvraagt bij de luchtvaartmaatschappij.
Vervoershulpmiddelen, zoals rolstoelen, ambu-liften en andere tilmaterialen, worden periodiek door gecertificeerde instanties beoordeeld en onderhouden.
Voor assistentiehonden zijn voor- en achter de security controle uitlaatplekken beschikbaar. Vraag hier gerust naar bij onze medewerkers.
Voor vertrekkende passagiers geldt de volgende kwaliteitsstandaard; Heb je de PRM-dienst vooraf geboekt en heb je je na aankomst op de luchthaven bij ons gemeld? We streven ernaar 80% van de reizigers binnen 10 minuten te voorzien van assistentie. De maximale wachttijd is nooit langer dan 20 minuten. Voor reizigers die de dienst niet vooraf hebben geboekt, streven we naar wachttijden van 25 tot maximaal 30 minuten.
Voor aankomende passagiers geldt de volgende kwaliteitsstandaard; Voor 80% van de passagiers die vooraf is aangemeld, is assistentie binnen 5 minuten na aankomst van de vlucht beschikbaar. De wachttijd is nooit langer dan 15 minuten. Voor passagiers die niet vooraf zijn aangemeld, streven we naar een wachttijd van 15 tot maximaal 20 minuten.
Heb je ondanks onze aandacht voor kwaliteit toch klachten? Mail die dan naar info@eindhovenairport.nl. Klachten over onze PRM-dienstverlening worden binnen 3 dagen beantwoord.